Cristiano Ronaldo: "Om jag kunde hade jag röstat på mig själv i Ballon d'Or"

 
Ronaldo är en av kandidaterna för Ballon d'Or priset i år tillsammans med 22 andra nominerade, men han anser att det finns ett jätteenkelt val som bör göras.
 
Real Madrids superstjärna Cristiano Ronaldo säger att han skulle rösta på sig själv att vinna Ballon d'Or om han kunde.
 
Den 27-årige anfallaren kommer att kunna lägga en röst på grund av at han är kapten för det portugisiska landslaget, vilket är något som han inte har kunnat göra de tidigare åren då Nuno Gomes ledde Portugal.
 
Ronaldo får dock inte rösta på sig själv för utmärkelsen, men han medgav att det skulle kännas bra att ge sig själv en röst.
 
"Om jag kunde hade jag röstat på mig själv" sa Ronaldo i en intervju med France Football.

"Jag är vad jag är och jag är lycklig med det. Att vara för ödmjuk är inte bra. I Portugal säger vi det ofta, ödmjukhet är fåfänga".
 
"Jag spelar för passionen i fotboll, och för kärleken för lagen som jag representerar. Om jag spelade för pengarna skulle jag ha spelat för en annan klubb".
 
"Alla spelare älskar när lag som Paris Saint-Germain, Manchester United eller Chelsea drömmer om dem, men de finns inte i mina tankar".

Kommentarer

Anonym

2012-11-06 - 02:03:47
Hahaha pajas därför vinner du inte den!

Anonym

2012-11-06 - 16:33:57
Börjar tappa mer och mer respekt för ronaldo..

Skriv en kommentar