Cristiano Ronaldo: "Premier League den mest tävlingsinriktade ligan i världen"

 
Real Madrid stjärnan tror att den brittiska klubben kommer att ta hem Premier League titeln denna säsong, och tycker att den engelska ligan är den mest tävlingsinriktade ligan i världen.
 
Cristiano Ronaldo stöttar sitt förra lag Manchester United att vinna Premier League trofén denna säsong efter att ha sett rivalerna Manchester City rycka den från deras grepp på ett dramatiskt sätt förra säsongen.
 
Roberto Mancinis män vann titeln i deras sista Premier League match, men Ronaldo, som spenderade sex år i Old Trafford där han vann tre ligatitlar, tror inte att mästarna kommer att behålla sin krona.
 
"Enligt min åsikt är det den mest tävlingsinriktade ligan i världen, före Spanien. Det finns så många lysande spelare och ligan är så intensiv att det är fantastiskt. Jag tittar på den hemma varje vecka" sa Ronaldo till The Daily Mail.
 
"Jag tror att United kommer att vinna tillbaka sin trofé i år"
 
Ronaldo mötte City i onsdagens Champions League match, då Real Madrid fick ett oavgjort resultat i Etihad Stadium. Och under tiden som han spenderade i den engelska staden passade portugisen på att träffa sin förra tränare, Sir Alex Ferguson. Han har dock insisterat på att de inte diskuterade någon flytt tillbaka till Old Trafford.
 
"Vi pratade inte om det [att återvända till United]. Vi pratade bara om hans jobb med Manchester United och mitt med Real Madrid. Vi var bara glada över att se varandra".
 
"Jag gillar att komma tillbaka till Manchester. När vi anlände i flygplatsen var jag så glad. Jag hade en vacker berättelse här i Manchester, så det är trevligt att se alla fans och några Manchester United tröjor också. Jag är alltid glad att vara här".

Skriv en kommentar