Gareth Bale: "Det skulle vara trevligt att uppleva andra ligor och andra kulturer"

Tottenham stjärnan tror att han har vad som krävs för att lyckas utanför Storbritannien, och kan därför tänka sig att lämna London för ett utländskt lag.

Tottenhams ytter, Gareth Bale, har upprepat sin önskan att spela utomlands efter att ytterligare spekulationer kopplade honom med en flytt till Real Madrid.

Goal avslöjade i torsdags att den walesiska spelaren har berättat till Daniel Levy om sin vilja att lämna White Hart Lane för en flytt till Santiago Bernabeu om spanjorerna erbjuder engelsmännen 50 miljoner pund (62 miljoner euro).

Den förra Southampton spelaren insisterade på att han inte känner sig rädd över att testa på något nytt någon annanstans än i Premier League.

"Det skulle vara trevligt att uppleva andra ligor och andra kulturer" sa Bale till The Daily Mirror. "Jag har alltid sagt att jag inte är rädd över att åka utomlands".

"Om det är dags och ett rätt lag vill ha mig, då kommer jag att granska det noga. Jag får se vad som händer".

Skriv en kommentar