Iker Casillas: "Jag skulle aldrig rösta på mig själv i Ballon d'Or"

 
Den spanska skotträddaren är en utav de 23 kandidaterna som har chansen att vinna Ballon d'Or i år, men till skillnad från Cristiano Ronaldo skulle han aldrig kunna tänka sig att rösta på sig själv.
 
Iker Casillas har avslöjat att han skulle gilla att vinna Ballon d'Or 2012, men insisterade på att han aldrig skulle rösta på sig själv.
 
"För att vara ärlig, jag kan inte rösta på mig själv. Jag föredrar att erkännandet för mitt arbete kommer från utsidan, istället från mig" sa Casillas till France Football.
 
Los Blancos lagkapten diskuterade även sitt tvivel om någon som spelar i samma position som honom kommer någonsin att vinna utmärkelsen.
 
"Jag frågar mig själv varför en spelare som är lika viktig och distinkt som en målvakt aldrig vinner priset?" frågade Casillas.
 
"Vi är som Formula 1 förarna, som aldrig startar från den första eller andra raden, men istället i den sjätte eller sjunde, trots att de är de enda viktiga spelarna i laget. Jag tror att utespelarna är bara en aning mer galmorösa".
 
31-åringen avslöjade också vem han kommer att rösta på, och sa: "Min röst går till Sergio Ramos eftersom han hade den mest kompletta säsongen han har någonsin haft de åtta senaste åren. Han är en otrolig mittback".

Kommentarer

Casillas vs Ronaldo & Mourinho

2012-11-06 - 15:40:56
Ronaldo: Om det hade gått, så skulle jag ha röstat på mig själv. Valet är uppenbart. Jag ger mig själv en 10a och laget(casillas får en 9a). Jag är bäst. Min kuk är längst.

Anonym

2012-11-06 - 15:42:23
hahahaahahahahahahahahahahahahahahahah

C

2012-11-06 - 15:57:55
Hoppas Iker vinner!!!

Anonym

2012-11-06 - 16:31:53
Nj kommer ronaldo tjura för casillas rösta på ramos. Men riktigt dumt val av casillas då ramos inte kommer komma bland top 3

Los blancos

2012-11-06 - 17:15:24
Svar till Casillas vs Ronaldo & mou
NÄR BLEV DU KOMIKER ?
du är inte rolig om du nu tror det!!
Du är sjukt barnslig!!
Och det pågår inte någon debat mellan dem om du nu tror det
Hala Madrid

Anonym

2012-11-06 - 17:22:33
Ramos görtjäbar att bli .. Men jag har mÅnga spelare som gör tjänar som .. Özil ,Ronaldo .. Ett hot är barcas Inesta . Men annt är ok

Svar till Los blancos

2012-11-06 - 17:34:17
Du kallade mig för en komiker men tog tillbaka det meningen efter lol. ;)

Anonym

2012-11-06 - 18:24:51
Kom igen jag skulle bli glad om en real spelare fan dvs vem det är ..

Rolf

2012-11-06 - 20:25:30
UEFALONA gänget som styr Ballon D'Or kommer att ge priset till Messi även om han förtjänar inte det som de gjorde när Inter vann tribble, Sneijder var inte även i topp 3 lista som var bara Barca spelare.

Huvud regel för UEFALONA
Ronaldo får inte vinna priset

Abdal

2012-11-07 - 02:09:59
Det måste måste måste vara Casillas Ir Ronaldo som bord få priset!! Allt annat är Fucked upp!! Men helst Real spelare såklart annars :) HALA MADRID

Skriv en kommentar