Jose Mourinho: "Domaren hade enormt fel"

Den portugisiska tränaren medgav att hans lag blev utspelat av Real Betis igår, men klagade på två nyckelbeslut från domarens sida.
 
Jose Mourinho kritiserade domaren efter Real Madrids 1-0 bortaförlust mot Real Betis i lördags, men tog sin tid att hylla motståndarna för sättet som de slog tillbaka på efter sin 5-1 förlust mot Sevilla förra veckan.
 
Beñat gjorde det enda målet av matchen mot Los Blancos i lördags, men Karim Benzema gjorde ett mål som blev felaktigt bortdömt för offside, och Madrid såg också en sen straffspark nekad av domarna.
 
"Efter en svår vecka och några konflikter med sina spelare, hjälpte Betis fansen laget att vinna" sa Mourinho till reportrar efter matchen, skriver Goal.
 
"Jag gratulerade Betis spelarna efter att de hade gjort sitt bästa på planen och kämpade med en anda av uppoffring".
 
"Domaren hade enormt fel när han felaktigt dömde bort Benzemas mål och nekade en klar straff i slutminuterna. Men Betis förtjänar min respekt eftersom de utspelade Real Madrid".
 
Sedan klagade 49-åringen på Los Blancos schema och sina egna spelares kondition, trots att han hävdade att han inte gillar att leta efter ursäkter efter en förlust.
 
"Jag försöker att vara rättvis och objektiv, och när mitt lag förlorar, letar jag inte efter ursäkter eller skyller på andra saker".
 
"Självklart borde inte ett lag som spelade i onsdags spela idag (igår). Uppenbarligen finns det andra lag som har kontroll över matchkalendern, vilket vi inte har, men vi pratar om topplag och man måste ta hänsyn till den mentala styrkan, ambitionen och andan".
 
"En spelare på 23 eller 24 år borde kunna spela två matcher på fyra dagar. Som vanligt, eftersom jag pratar ut, och jag är den enda som har pratat ut, kommer jag att vara den dåliga killen".
 
"När vi vinner, vinner vi alla, men när vi förlorar, förlorar tränaren. Varför är det mitt fel? Det är möjligt att vi hamnar med 11, 13 eller 9 poäng bakom Barcelona i år. Ligajakten är fortfarande öppen, men vi är varken optimistiska eller pessimistiska. Jag kan inte fokusera på en enda tävling".

Kommentarer

agron

2012-11-25 - 12:48:28
Vi vann La liga MEn vi förlora den lika snabbt... hoppas özil blir petad för alltid allt var hans fel igår istället för att rensa bollen så dribblar i mitten....

rickard palm

2012-11-26 - 13:07:03
k

rickard palm

2012-11-26 - 13:07:53
Argon bara så du vet så var det Di marias fel att vi förlorade han rensade ut i mitten. Han släpper aldrig bollen

Skriv en kommentar