Jose Mourinho: "Jag har sett många värre domare"

 
Tränaren avslöjade att han inte är alltför upprörd över att vissa av domarens besluten i onsdags var orättvisa mot hans lag, eftersom portugisen har sett värre saker tidigare.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har vägrat att öppet klaga på den dåliga behandlingen mot hans lag av domaren Gianluca Rocchi efter Alvaro Arbeloas utvisning mot Manchester City i Champions League.
 
Mourinho förklarade att han kände sig besviken med utvisningen och verkade även missnöjd med beslutet att införa fem minuter som tilläggstid i slutet av matchen, men insisterade på att han har sett värre saker under sin karriär.
 
"I Italien [under ett Milan derby där Mourinhos Inter vann med 2-0] lämnade domaren oss med nio spelare och en straff som inte borde ha blivit utdelad" sa 49-åringen till Marca.
 
"Jag förlorade semifinalen med ett mål som inte borde ha blivit godkänt eftersom bollen inte passerade linjen".
 
"I två andra matcher förlorade jag på grund av straffar. Jag har haft många värre ögonblick än denna. Jag lämnades med tio spelare i Barcelona i en timma, och denna gång var det bara tjugo minuter" lade han till sarkastiskt.

Skriv en kommentar