Jose Mourinho: "Jag såg fram emot att komma tillbaka till England"

 
Den portugisiska tränaren tänker positivt om sin tid i den engelska ligan, och sa att Manchester City har allt som krävs för att vinna Champions League.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har sagt att han ser fram emot att återvända till England när hans lag möter Manchester City i Champions League ikväll.
 
Den portugisiska taktikern hade en framgångsrik tid med sin förra klubb Chelsea mellan åren 2004 och 2007, och han minns sin tid i Premier League ömt.
 
"Jag såg fram emot att komma tillbaka till England" sa Mourinho till reportrar, skriver sajten Goal.
 
"Jag döljer aldrig mina känslor, även om det innebär sorg för många människor. Jag beundrar England, det finns tuffa motståndare där, men jag njuter av matcherna och atmosfären".
 
"Skillnaden mellan Premier League och La Liga? Varje liga är annorlunda från de andra i form av tradition, kultur, stil, media... allt. Jag har haft tur och kunnat få erfarenhet från flera europeiska ligor".
 
"Jag tycker att Manchester City är ett jättebra lag - en kandidat att vinna Champions League. Situationen som de går igenom i Europa är inte normal. Det är normalt att de känner sig besvikna".

Kommentarer

Anonym

2012-11-21 - 16:32:06
Oroa er inte madridistas. Han kommer få sparken.

Skriv en kommentar