Jose Mourinho: "Morata spelar för Real Madrid tack vare mig"

 
Efter att ha blivit kritiserad för att ha lämnat akademispelarna utanför A-lagstruppen har Mourinho betonat att det var han som lät den unga anfallaren Morata debutera för Los Blancos.
 
Efter Real Madrids 2-1 vinst mot Levante i La Liga i helgen har Jose Mourinho slagit tillbaka på kritiker som anklagar honom för att ha ignorerat akademispelarna.
 
Den lovande ungdomsspelaren Alvaro Morata gjorde det vinnande målet i söndagens match, och Mourinho var snabb med att påpeka att det var han som gav 20-åringen en chans att visa sitt värde.
 
"Jag var den som förde honom till A-laget. Jag var den som anställde honom till A-laget under tre försäsonger" sa Mourinho i en presskonferens, rapporterar Goal. "Jag var den som insisterade på att ge honom ett kontrakt för A-laget och som hindrade honom från att lämna".
 
"Vi har Benzema och Higuain, och ni alla skulle kalla mig för galen om jag spelade med Morata istället för dem. Folk snackar mycket, men vi gör bara vårt jobb här".
 
"Jag vet inte om det är opportunistiskt, men jag är den som spelade med Morata. Det var inte jag som släppte taget om Juan Mata och Alvaro Negredo. Jag lät Pedro Leon lämna, och bara han".

Kommentarer

Anonym

2012-11-14 - 00:05:25
Vill du ha en guld stjärna för de?

Skriv en kommentar