Karim Benzema: "Just nu spelar jag för Real och jag vill inte lämna"

 
24-årige Benzema insisterade på att han kommer att kämpa för sin plats i Real Madrids startelva, och förnekade spekulationer om en möjlig flytt till Paris Saint-Germain.
 
Real Madrids anfallare Karim Benzema har avfärdat spekulationer som kopplar honom med en flytt till Paris Saint-Germain.
 
Den franska spelaren medgav att PSG har signerat ett antal kvalitespelare under de senaste åren, men tror att Ligue 1 klubben har fortfarande en väg att gå innan de tar sig till världseliten.
 
"Just nu spelar jag för Real och jag vill inte lämna" sa Benzema till TF1s Telefoot, när han fick en fråga om PSG ryktena. "Paris investerar i jättebra spelare som Thiago Silva och Ibrahimovic. Men det tar tid".
 
"Först måste de vinna mästerskapet och sedan ta sig till åttondelsfinalen i Champions League för att nå samma nivå som de stora klubbarna".
 
Benzema tonade även ner någon personlig konflikt med Gonzalo Higuain, som har blivit favoriserad av Los Blancos tränare Jose Mourinho denna säsong.
 
"Det är sant att jag spelar mindre än förra året. Men jag är en person som slåss, och det har jag gjort sedan början av min karriär. Jag kommer att fortsätta såhär med syftet av att spela mer och göra flera mål".
 
"Det fanns ingen diskussion med Mourinho. Jag respekterar hans beslut. När han väljer mig försöker jag att vara avgörande. Jag kan avsluta min karriär i Real - om det är möjligt, vi får se. Just nu känner jag mig jättebekväm här".

Skriv en kommentar