Raphaël Varane: "Mourinho har hjälprt mig genom att tro på mig"

 
Los Merengues spelaren har uttryckt sin glädje över att spela för tränaren Jose Mourinho, och förklarade vilken påverkan hans relation med portugisen har på hans utveckling.
 
Raphaël Varane har pratat om Jose Mourinhos inflytande på hans framsteg sedan han anlände till Real Madrid.
 
Den franska tonåringen, som har fått Los Blancos prestigefyllda nummer två kampanjen 2012/2013 känner att det är tack vare tränaren, som har gett honom en chans att visa sin potential, som han har utvecklats.
 
"Mourinho ger mig mycket. Han tror på mig, låter mig uttrycka mig och visar mig kraven på elitidrott och allt vad det innebär. Jag lär mig mycket från honom" sa 19-årignen till Real Madrids officiella hemsida.
 
Han reflekterade också om Los Blancos framgångsrika ligakampanj förra säsongen, och sa: "Vi vann ligan, vilket var fantastiskt. Det var ett bra år, både personligt och som en del av ett lag".
 
"Som individuell har jag anpassat mig bra och gjort min prägel i omklädningsrummet. Jag har sett den goda sidan av allting och jag har även sett hur stor och viktig denna klubb är".

Skriv en kommentar