Stoichkov: "Jag beundrar Mourinho, men jag hatar honom eftersom han tränar Madrid"

 
Den tidigare Blaugrana anfallaren har visat hur han har två skilda känslor för den mycket framgångsrika Los Blancos taktikern.
 
Den förra Barcelona spelaren, Hristo Stoichkov, har avslöjat att han beundrar Real Madrids tränare Jose Mourinho, men medgav att han även hatar 'The Special One'.
 
Den 46-årige ikonen, som spelade för det katalanska laget 177 gånger under hans två år med klubben sade att han hatar Los Blancos tränare på grund av den bittra historiska rivaliteten mellan Barca och Los Merengues.
 
"Jag beundrar Mourinho jättemycket, han är min vän, men han tränar Real Madrid och jag måste hata honom. Den som anlitar Mourinho gör det för att vinna direkt, på grund av hans personlighet, hans filosofi och fotbollen han spelar" sa Stoichkov till Radio Marca.
 
"Vart han än går, vinner han alltid. Jose Mourinho och jag är vänner. Han var min tränare och jag är mycket förtjust i honom. Men han tränar Madrid och jag är Barca rakt igenom".

Skriv en kommentar