Jose Mourinho: "Jag använder kritik för att få mina spelare att göra bättre ifrån sig"

 
Jose Mourinho säger att han får fram det bästa av sina spelare med hjälp av kritik från bland annat median.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har sagt att han inte tänker på kritiken som hans lag möter eller pressen som han sätter på sina spelare eftersom det gör att de beslutar sig för att göra bättre ifrån sig.
 
Los Blancos tränare har tidigare sagt att han inte bryr sig om sin popularitet, men klargjorde även att han alltid kommer att försvara sig själv när folk passerar en viss linje.
 
"Det är respektfullt när folk har en annan åsikt än min, men när de försöker förolämpa mig finns det ett ögonblick som jag bestämmer mig för att säga 'det räcker' eller att jag till och med bestämmer mig för att träffa några personer i domstol" sa Mourinho till klubbens officiella hemsida
 
"Som en tränare föredrar jag att folk kritiserar mig för att vara aggressiv med mina ord, eftersom jag försöker att få fram den sårade stoltheten hos mina spelare".
 
"Jag föredrar det än att vara tyst, oberoende på om det är politiskt eller vänskapligt korrekt. Vi kan inte acceptera denna inriktning. Jag är optimistisk eftersom laget är redo att vinna och vinna igen, få mindre oavgjorda matcher och förlora ännu mindre".

Skriv en kommentar