Karim Benzema: "Mourinho har lärt mig att bli psykiskt starkare"

 
Inför Real Madrids match mot Borussia Dortmund har Karim Benzema reflekterat över sina framsteg som en fotbollsspelare.
 
Real Madrids anfallare Karim Benzema har pratat om sin psykologiska utveckling sedan han anlände till den spanska huvudstaden.
 
Inför Los Blancos resa till Borussia Dortmund diskuterade den 24-årige spelaren vad han har tjänat på att spela under tränaren Jose Mourinho.
 
"Tränaren har jobbat med mig med den mentala delen av spelet. Nu är jag starkare i detta avseende. Jag har haft många med-och motgångarna i Madrid, men jag är fortfarande här. Mourinho är en fantastisk tränare och mycket stödjande" förklarade fransmannen i en intervju med UEFA.
 
Sedan pratade han om trycket som alla fotbollsspelare måste leva med, och sa: "Pressen har varit en del av mitt liv sedan jag spelade för Lyon, men här är det mer intensivt eftersom jag spelar för världens bästa klubb".
 
"Men jag känner mig inte pressad under matcher, annars skulle jag bli förlamad och inte kunna spela. Jag glömmer det genom att prata med min lillebror".
 
"På det hela taget är jag ganska blyg. När folk lär känna mig inser de att jag gillar att ha kul och att jag alltid skrattar".
 
Till slut reflekterade han över Santiago Bernabeu klubbens Champions League kampanj förra säsongen, då de var endast ett steg ifrån den stora finalen.
 
"Olyckligtvis förlorade vi mot Bayern München på straffar, och vi alla blev besvikna eftersom vi trodde att vi kunde vinna tävlingen. Men när jag tittar tillbaka på det tycker jag att vi hade en bra kampanj".

Skriv en kommentar