Mauricio Pochettino: "För mig är Mourinho absolut den bästa av de bästa"

 
Mauricio Pochettino tycker att Jose Mourinho är den bästa tränaren i världen på grund av hans mål som han har uppnått.

Espanyols tränare Mauricio Pochettino har uttryckt sin beundran för Real Madrids taktiker Jose Mourinho, och tycker att portugisen är den bästa tränaren i världen.
 
40-åringen känner att den förra Chelsea bossens prestationer under de senaste åren har visat att han är den bästa i sitt yrke.
 
"Jag gillar verkligen Mourinho. Han är en fantastisk tränare och ledare, och jag måste medge att jag har en mjuk känsla för honom. Inte på grund av hans handlingar, men på grund av allting som han har uppnått. Hans framgång är inte en tillfällighet" sa Pochettino till Onda Cero.
 
"Jag uppskattar hans fotbollsfilosofi. Madrid är ett vertikalt lag som är mycket direkt, till skillnad från Barcelona, som är ett mycket mer genomarbetat lag".
 
"För mig är Mourinho absolut den bästa av de bästa. Han har visat sitt värde och sin klass under de tio senaste åren".

Skriv en kommentar