Mesut Özil: "Jag är tacksam för förtroendet som Mourinho har visat mig"

 
Mesut Özil har bekräftat att han inte är i konflikt med Jose Mourinho och visade istället sin tacksamhet för tränaren.
 
Real Madrids mittfältare Mesut Özil har uttryckt sin tacksamhet till tränaren Jose Mourinho, som har visat sitt förtroende för tysken sedan dag ett.
 
Den tyska playmakern kämpade med att hitta sin bästa form i de första veckorna säsongen 2012/2013, och ett antal rapporter hävdade att han hade en svår relation med Mourinho efter att ha förlorat startplatsen.
 
Özil återvände dock till startelvan i 2-2 matchen mot Barcelona i söndags, och han har klargjort att han inte har några problem med den förra Inter tränaren.
 
"Mourinho vet vad jag kan göra och han har förtroende för mig. Jag är tacksam för förtroendet han har visat mig" sa Özil till den tyska tidningen Kicker.
 
Sedan betonade han att han känner sig lycklig med sitt liv i den spanska huvudstadsklubbens, och sa: "Att gå runt på Madrids gator är otroligt. Fansen är fantastiska. De brukar vanligtvis få mig att känna mig stolt och glad".
 
"Atmosfären som finns när jag spelar i Santiago Bernabeu är speciell. Den är häpnadsväckande".

Skriv en kommentar