Michael Essien: "Real Madrid åker till Borussia Dortmund för att vinna"

 
Michael Essien betonade att Los Blancos inte kommer att vara nöjda med oavgjort på onsdag, eftersom marängerna är ute efter att tjäna tre poäng.
 
Michael Essien har insisterat på att Real Madrid är ute efter vinst i veckans Champions League match borta mot Borussia Dortmund.
 
De spanska mästarna har samlat ihop sex poäng från sina tidigare matcher mot Manchester City och Ajax, och de är fast beslutna vid att behålla sitt perfekta rekord mot Bundesliga giganterna.
 
"Det kommer att vara en jättesvår match. Vi måste dock spela för att vinna mot Dortmund. Vi måste spela i toppform för att få tre fulla poäng" sa Essien till Marca.
 
Essien spelade som vänsterback i Madrids vinst mot Celta Vigo i helgen, och den förra Chelsea spelaren insisterade på att han är glad att spela vart än tränaren behöver honom.
 
"Jag måste medge att det alltid är lite konstigt att spela som vänsterback. Mourinho bad mig att spela där dock, och jag vet att jag kan spela där".
 
"Jag är glad att spela i vilken position Mourinho ber mig att spela i. Jag måste jobba hårt och göra uppoffringar för laget. Jag kommer att fortsätta försöka att hjälpa laget att få de tre viktiga poängen".

Skriv en kommentar