Robert Levandowski: "Jag hoppas att Pepe kommer att spela rent"

 
Robert Lewandowski är medveten om Pepes beteende, men betonade att Borussia Dortmund inte är rädda för någon.
 
Borussia Dortmunds anfallare Robert Lewandowski har insisterat på att han inte fruktar någon av Real Madrids försvarare, och hoppas att Pepe kommer att spela rättvist i onsdagens Champions League match.
 
BVB stjärnan kommer att få möta antingen portugisen, Sergio Ramos eller Raphaël Varane, men han är fokuserad på sin uppgift och låter inte ryktet om sin potentiella motståndare distrahera honom.
 
"Jag fruktar inte Madrids försvarare, det kan jag försäkra dig. Jag vet exakt vilka typer av försvarare de är, och jag är inte rädd. Jag hoppas bara att Pepe spelar rent. Då har jag inga problem med honom" sa Lewandowski till AS.
 
Den polska spelaren pratade sedan om sin beundran för Los Blancos, men lade även till att Dortmund är fokuserade på sina egna prestationer.
 
"Det är svårt att säga om Madrid är svårare motståndare än Manchester City. De är ett absolut topplag, och det kommer inte att vara en enkel match".
 
"De har några av världens bästa spelare och alla kan vara farliga. Det finns dock ingen anledning att frukta dem. Jag hoppas att det kommer att vara en trevlig match, där vi går ut som segrare".

Skriv en kommentar