Xabi Alonso: "Mourinho har redan skrivit historia, och han fortsätter att göra det"

 
Xabi Alonso håller inte med Xavi som inte tror att Mourinho kommer att stå med i historieböckerna i framtiden, utan istället säger han att hans tränare står redan med där.
 
Xabi Alonso har hyllat Real Madrids tränare Jose Mourinho och känner att portugisen har redan skrivit ned sitt namn i historieböckerna tack vare hans tidigare resultat.
 
Barcelonas mittfältare sa i helgen att Mourinho inte kommer att gå ner i historieböckerna på grund av hans spelstil, men Xabi Alonso håller inte med sin landsman.
 
"Mourinho har redan skrivit historia, och han fortsätter att göra det. Hans rekord talar för sig själv. Inte många tränare har nått det han har gjort" sa Xabi Alonso till Cadena Cope.
 
"Om han lämnar Madrid kommer man att känna av hans frånvaro. Det skulle vara svårt att ersätta honom".
 
Sedan betonade han att han njuter av sitt liv i sin nuvarande klubb, och ser fram emot att vinna ytterligare titlar med Los Blancos denna säsong.
 
"Jag känner mig viktig i Madrid. Jag mår jättebra i Madrid. Jag har nått en viss punkt av mogenhet och jag har inte bråttom att fatta beslut angående min framtid".
 
"Vi alla vet vad det skulle innebära för Madrid att vinna den tionde Champions League titeln. Allt kan dock vara över efter endast en dålig match".

Kommentarer

Lucas

2012-10-15 - 16:40:01
Någon som vet om Alonso har förnyat sitt kontrakt i år?

Skriv en kommentar