Dani Alves: "Kaká skulle inte ha blivit behandlad såhär dåligt i Barcelona"

 
Dani Alves kritiserade Real Madrids behandling av den tidigare världsstjärnan Kaká, och sa att hans landsman inte skulle ha blivit lika illa behandlad i Barcelona.
 
Barcelonas försvarare Dani Alves har nyligen gått till attack mot Real Madrid för deras behandling av Kaká, och hävdade att hans brasilianska landsman skulle värderas mer i Camp Nou.
 
Den tidigare "World Player of the Year" har kämpat med att säkra en regelbunden plats eller till och med konsekvent speltid sedan han anlände i den spanska huvudstadsklubben på grund av bland annat skador.
 
Den 30-årige playmaker har starkt kopplats med en flytt tillbaka till AC Milan, och den förra Sevilla spelaren tycker att Kaká borde ha lämnat Santiago Bernabeu under sommarens transfermarknad.
 
"Om jag var Kaká skulle jag ha lämnat Real Madrid för länge sedan" sa högerbacken till Esporte Interactivo.

"
Eftersom i mitt liv älskar jag att spela fotboll, och om du tar det jag älskar ifrån mig förlorar jag min känsla av liv. Jag är ledsen eftersom jag beundrar Kaká och jag skulle inte vilja gå igenom det som händer med honom".
 
"Han nådde det få har nått - den bästa i världen, och nu har han ingen respekt från deras (Real Madrids) ägare. Jag tror inte att han skulle ha gått igenom denna situation i Barcelona".

Kommentarer

Casillas

2012-09-18 - 12:47:29
Bullshit, Zlatan, Bojan, Henry blev behandlade på ett bra sätt eller?
Tycker självklart att det är tråkigt med hur Kaka blir behandlad, men det finns spelare i truppen som går före nu.

SH

2012-09-18 - 12:54:25
Jag kan bara säga att jag håller med Morinhos agent om Alves, ni vet åsnan:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:
Man orkar inte inte ens kommentera vad Alves säger:thumbdown::thumbdown:

Anonym

2012-09-18 - 14:01:20
Vad då Alves har rätt det är för jävligt att behandla en värd spelare så som
Om det är första gången en spelare blir skadat och då ger man fan en chans

Anonym

2012-09-18 - 14:55:22
Håller med dig casillias kaka var en världs spelare till 28 års ålder där började han tappa alldeles för mycket och du Alves va fan lägger du dig i ingen bad om din åsikt!!:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Anonym

2012-09-18 - 15:12:39
Tycker Alves har helt rätt i det han säger, KAKA är och ska vara en startspelare.

realmadridista

2012-09-18 - 15:23:15
;-(
fuck you alves ni förstörde affelay




Anonym

2012-09-18 - 16:02:37
Reals fel att han bara varit skadad?

Anonym

2012-09-18 - 16:39:27
Nej inte reals fel , men alla spelare har ju varit skadat nån gÅng inte så man ska behandla som idiotisk om en spelare blir ting skadat och kämpat jätte mycket för att bli bästa spelare spelare och ändå får han inte chans och ,, att spelare inte får chans är reals fel men det är inte reals fel att han bli skadat .. Och Alves sa bara vad han kände för sin landsman spelare och har rätt att säga ... Tycker Alves är bra och kanske kan han vara jävligt i fotbollen men som hjärta berättar den typen att han tycker synd sin största fiendens spelare .. Like this

Hala Madrid

2012-09-18 - 17:57:20
Håller med om att kaka blir illa behandlad i Madrid och att han förtjänar att spela mer.. Men att säga att Barca behandlar spelare bättre är ren bullshit! Precis som "Casillas" skrev ovanför så har Barca förstört massa stora spelare som bland annat Zlatan. Barca är en jävla hycklar klubb och det bästa hade varit om dom kunde sluta snacka skit om real hela tiden, tappar bara mer o mer respekt för dom (om det nu var möjligt) !

Anonym

2012-09-18 - 18:28:40
Håller med hala Madrid brate

madridista

2012-09-18 - 20:43:07
afellay, henry, eto'o, ronaldinho, zlatan, bojan, sån fuling

Anonym

2012-09-19 - 16:54:48
MMMM det ska vi säga ZLATAN DÅ

Skriv en kommentar