Jose Mourinho: "Mitt lag har fått tillbaka sitt DNA och förtjänade vinsten mot City"

 
Jose Mourinho tycker att Real Madrid förtjänade vinsten mot Manchester City eftersom de har fått tillbaka sitt sanna DNA.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har uttryckt sin glädje efter lagets comeback mot Premier League mästarna Manchester City i deras Champions League match på Santiago Bernabeu.
 
Los Blancos vann matchen sent, då de gjorde två avgörande mål på de tre sista minuterna av den originella matchtiden tack vare Karim Benzema och Cristiano Ronaldo.
 
"Det är bra eftersom mitt lags DNA är tillbaka" förklarade Mourinho när han pratade med ITV. "Real Madrid kan förlora matcher, Mourinho kan förlora matcher, mina spelare kan förlora matcher, och vi kan förlora matcher som kvällens (gårdagens)".
 
"Vi kunde förlora, men jag skulle ändå vara stolt. Vi kan dock inte förlora matcher som de vi spelade mot Sevilla och Getafe, och min glädje handlar inte endast om de tre poängen, utan om att mitt lags DNA är tillbaka".
 
Efter att ha pratat negativt om sitt lags prestationer i La Liga, var Mourinho glad över att kunna meddela att hans spelare har visat sitt värde.
 
"De bevisade för mig att om de vill, kan de. Om de vill vara professionella och om de vill respektera Real Madrids historia varje match, inte bara mot City eller mot Barcelona, kan de göra det under varje match eftersom de visade det förra säsongen".
 
"Om jag är en tränare för ett litet lag kan jag förlora många gånger, men som en tränare för Real Madrid kan jag inte acceptera det. Jag är så glad med spelarnas attityder, eftersom det är en stor vinst mot ett stort lag. Det här är fotboll och vi förtjänade att vinna. Vi försökte vinna från den allra första minuten och jag tycker att vi förtjänade vinsten".
 

Kommentarer

Fotbollsfanatikern

2012-09-20 - 00:57:35
Fantastisk match och vilket härligt spel av real! Blir dock lite fundersam av Casillas svajjande spel nu den senaste tiden ibland kan han leverera och ibland kan han släppa till några billiga mål visst 1-0 målet kan han inte göra något på men med hans lugn och rutin borde han kunnat läsa av situationen en aningen bättre.. 2-1 målet måste han ta! Men det är svårt då han verkligen inte har längden med sig.. . Menmen viktig vinst för laget och psykologiskt!

Anonym

2012-09-20 - 09:57:09
Flaben biaaaaatch

Anonym

2012-09-20 - 09:57:10
Flaben biaaaaatch

Skriv en kommentar