Kaká: "Jag blev överraskad när jag fick höra att jag hade inkallats till Brasilien"

 
Kaká pratade om hur glad han blev över att ha sett sitt namn i Brasiliens trupplista för matcherna mot Irak och Japan, och förklarade även varför han har haft svårt att säkra en regelbunden plats i Mourinhos lag.


Real Madrids mittfältare Kaká har medgett att han blev överraskad över att ha blivit inkallad till det brasilianska landslaget efter en besvikelsestart i den nya La Liga säsongen.
 
Den 30-årige playmakern har ännu inte deltagit i en ligamatch för Los Blancos denna säsong, men han har inkallats av tränaren Mano Menezes för vänskapsmatcherna mot Irak och Japan, som kommer att spelas i oktober.
 
Latinamerikanen har inte spelat för Brasilien på två år, men hans återkomst är lägligt med tanke på att VM kommer att äga rum inom mindre än två år i hans hemland.
 
"Jag medger att det var en överraskande inkallelse. Jag följde offentliggörandet av listan på TV, främst på grund av att jag hade fått höra att mitt namn skulle kunna vara en av de uppräknade" förklarade Kaká till globoesporte.

"
När listan publicerades blev jag extremt glad. Det var som min första inkallelse".
 
Den förra AC Milan stjärnan har deltagit i de tre senaste världsmästerskapen, men har blivit orolig över att bli lämnad utanför trupplistan för VM 2014 på grund av att han har misslyckats att säkra en plats i Jose Mourinhos lag.
 
"Milan och Real Madrid spelar med olika laguppställningar. Under min tid i Milan spelade klubben med en 4-3-1-2 uppställning och jag var spelaren bakom de två anfallarna".
 
"I Real spelar jag bakom tre. Då finns det en större defensiv förpliktelse, men jag försöker att jobba runt området".
 
Den erfarna spelaren avslöjade också att han ännu inte har mött den unga talangen Neymar, men sa att han ser fram emot att träffa Santos anfallaren.
 
"Jag har aldrig mött Neymar personligen. Det kommer att vara min första gång. Jag har följ hans prestationer här i Europa, men jag känner inte till allt som händer med honom i Brasilien".
 
"Jag följde en liten spekulation om att han kan komma till Spanien och det var det. Det kommer att vara trevligt att träffa honom för första gången".

Kommentarer

Mesut Özil

2012-09-29 - 15:51:20
jag är så jävla stolt över honom!! :-):-):-)

Anonym

2012-09-29 - 17:58:41
OMG glädje att se honom . Fy fan vad jag gillar en sån spelare som kaka . !! Och var inte oro över neymar du kan lätt spöa honom . Kom igen bevisa du är bästa som för några år sen . Du är den bäste spelare nån sin i mina tankar . Och bevisa det tills du slutet spela med goda tider

Anonym

2012-09-29 - 19:47:54
När ska ni lära er kaka är inte bra längre, kaka var bra för några år sedan i Milan men sedan han komm till real så har han inte bevisat eller gjort något han är långt ifrån värd sina pengar sälj han snälla real!!!!
:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Anonym

2012-09-29 - 19:48:23
Ovan e ramos12

Anonym

2012-09-29 - 22:34:05
OMG kaka är i form hoppas jag väl hur han var mot senastestchen . Och hoppas väl det är ert tecken på det

Ramos12

2012-09-30 - 09:13:53
Kaka suger pungkula sämsta spelaren jag sett spela i real Madrid :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Anonym

2012-09-30 - 10:08:58
Till er som säger att han inte har gjort något. Han kom första säsongen men blev skadad. Därför köptes Özil. Özil var i så bra form så kaka fick inte spela. Kolla bara så bra han är när han väl får spela

Anonym

2012-09-30 - 13:06:52
Vadå får spela ja mot typ division 3 lag ja mot division 3 lag kan till och jag med vara bäst han har haft sina bästa år bakom sig absolut inte värd sina pengar!!:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Ramos12

2012-09-30 - 13:07:40
Ovan e ramos12

Anonym

2012-09-30 - 16:07:09
Fuck of nu kaka ska bevisa det igen vänta bara du. Som tänker på pengar bara

Ramos12

2012-09-30 - 18:30:35
Kaka,kaka.kaka snälla nån visa dig någongång på planen du syns aldrig du är helt enkelt inte bra!!! :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Anonym

2012-09-30 - 19:22:03
Ramos 12 lägg av bu . Orkar inte jävlas med dig väx upp nu bli mogen .

Ramos12

2012-09-30 - 20:02:02
Ja men jag säger bara att kaka inte är värd sina pengar!:mad::mad::mad:

Skriv en kommentar