Andre Villas-Boas: "Jag kommer inte att ersätta Mourinho i Real Madrid"

Den 35-årige taktikern har medgett att han känner sig smickrad av kopplingarna med Real Madrid, men insisterade på att han fokuserar på Tottenham.

Tottenhams tränare Andre Villas-Boas insisterade på att han inte kommer att ersätta Jose Mourinho i Real Madrid.

Enligt rapporter kommer den 50-årige tränaren att lämna den spanska huvudstadsklubben i slutet av säsongen, och Villas-Boas är en av de som har kopplats med en flytt till Santiago Bernabeu.

"Just nu är jag mycket, mycket fokuserad på att försöka få ytterligare ett år i samma klubb" sade Villas-Boas till reportrar, skriver Goal.

"Jag har ett kontrakt. Jag fick en möjlighet och jag är extremt tacksam för det. Spekulationen om Real Madrid kommer från att tränaren har spekulationer runt hela världen - Real Madrid letar efter en tränare och tränaren där har ett kontrakt".

Villas-Boas har dock medgett att han känner sig smickrad av kopplingarna med Real Madrid, men betonade att han koncentrerar sig på sitt jobb på White Hart Lane.

"Det faktum att han offentligt sade att han vill lämna har slutat med många spekulationer. För mig är det alltid en ära, men jag är helt fokuserad (på mitt jobb)".

Skriv en kommentar