Burak Yilmaz: "Jag kan inte jämföra mig själv med stjärnan Ronaldo"

Målgöraren har visat en imponerande form under de senaste veckorna, men han insisterade på att La Liga stjärnan ligger på en högre nivå än honom.

Galatasaray anfallaren Burak Yilmaz har hyllat Cristiano Ronaldo och skrattat bort påståenden om att han är i samma nivå som Portugal kaptenen.

Turken har varit en av säsongen 2012/2013:s uppenbarelse i Champions League, där han har nätat åtta gånger i lika många matcher. Trots detta känner han att han har fortfarande en lång väg att gå för att ligga på samma nivå som Los Blancos stjärnan.

"Många jämför mig med Ronaldo. Men varken mina lagkamrat eller jag själv gör en sådan jämförelse" sade Yilmaz till reportrar, skriver Goal.

"Han är en stor stjärna. Det skulle vara kaxigt att jämföra mig själv med honom. Han är en av de bästa spelarna i världen. Jag är redan stolt över att få tävla med honom. Jag ser fram emot att möta honom".

Kommentarer

samuel

2013-04-02 - 07:40:18
c.ronaldo är bättre borak yilmaz. ronaldo är bäst

sanna

2013-04-02 - 20:23:07
Äntligen nån som erkänneeer! Ronaldo är legend, ingen kan mäta sig med honom.<3

Skriv en kommentar