Cristiano Ronaldo: "Jag tror inte på mirakel"

Los Blancos stjärnan medger att chansen att hinna ikapp Barcelona i ligan är liten, medan framgång i Champions League är mer sannolik.

Cristiano Ronaldo har påstått att Real Madrid skulle behöva ett mirakel för att hinna ifatt Barcelona i La Liga, och tvekade på att något sådant kommer att hända denna säsong.

Los Blancos har fortfarande 13 poäng mindre än de katalanska giganterna trots 5-1 vinsten mot Levante i lördags.

När den portugisiska anfallaren pratade med journalister efter matchen, vägrade han ge upp hoppet om ligan, men medgav att La Liga vinster kan ge laget framgång i Europa.

"Jag tror inte på mirakel" svarade Ronaldo när en reporter frågade honom om ligan, skriver Goal. "Det kanske är möjligt, men väldigt svårt, nästan omöjligt".

"Ja, man måste vinna för att få förtroende i Champions League, och att vinna troféer ger alltid förtroende - detta är tanken vi måste hålla fast vid".

"Det handlar inte om mig - det viktiga är Real Madrid och att fortsätta vinna. Att göra mål är viktigt, men min prioritet är att hjälpa laget och det är mitt jobb. Laget spelar bra, jag kom in i den andra halvleken och försökte hjälpa med ett mål och en assist".

Kommentarer

Anonym

2013-04-07 - 16:00:16
Han tror på gud men inte på mirakel.

Det är ju samma bull shit.

Skriv en kommentar