Cristiano Ronaldo: "Offensiv Galatasaray ökar Real Madrids chanser att vinna"

28-åringen tror att en offensiv kvartsfinal kan vara till Real Madrids fördel, men betonade att hans lag kommer inte att ta något för givet under onsdagens match.

Cristiano Ronaldo säger att Galatasarays attackerande spelstil kommer att passa Real Madrid inför den första matchen av kvartsfinalen.

Istanbul klubben besegrade Schalke med 4-3 i åttondelsfinalen, medan Los Blancos slog ut Manchester United på Old Trafford.

"Matchen mot Galatasaray kommer att vara vidöppen och mycket balanserad. Vi måste spela bra, precis som vi gör hemma i Champions League" sade Ronaldo till Real Madrids officiella hemsida.

"Det är en trupp som dessutom attackerar mycket och det är bra, eftersom våra chanser att vinna blir allt större när motståndarna spelar mot oss man mot man".

"Vi spelade bra i Camp Nou, i Manchester samt hemma mot Barcelona. Det går bra för oss, vi har mer förtroende och vi får bra resultat. Jag hoppas att vi kan fortsätta på detta sätt till slutet av säsongen".

Sedan insisterade portugisen på att marängernas önskan är att lyfta CL trofén, men insisterade på att de inte kommer att ta någonting för givet mot de turkiska giganterna.

"Jag är lugn. Det är ytterligare en match som vi måste kämpa för och vinna. Det är en jätteviktig match för oss och jag är säker på att jag kommer att vara fokuserad. Jag kommer att spela bra och försöka hjälpa laget".

"Spelarna vet hur viktigt det är att vinna Champions League, men jag har alltid sagt att man måste ta ett steg i taget. Truppen är bra, vi är i god form och nu kommer vi att möta Galatasaray, som är ett bra lag. Det är möjligt att vi tar oss vidare, men vi måste ta det steg för steg".

Skriv en kommentar