Cristiano Ronaldo: "Vi gjorde det svårt för oss själva"

Målgöraren, som gjorde dubbelmål igår, känner att Los Blancos måste lära sig några viktiga lärdomar från deras misstag mot de turkiska mästarna.

Cristiano Ronaldo blev lättad när Real Madrid tog sig till Champions Leagues semifinal efter det totala 5-3 resultatet mot Galatasaray, och han medgav att hans lag gjorde livet onödigt svårt för sig själva i Istanbul.

"Vi är glada över att ha tagit oss vidare efter denna svåra match" sade Ronaldo till Uefa. "Denna match kommer att tjäna som ett exempel för oss i framtiden".

"I fotboll kan man inte bara ge bort chanser. De gjorde det svårt för oss, men i själva verket var det vi som gjorde saker och ting knepiga för oss själva. Vi måste se till att vara vakna i hela 90 minuter i framtiden".

Den portugisiska anfallaren gjorde de två målen, och därmed förbättrade han sitt rekord i Champions League med 11 mål på 10 matchen.

"Jag känner mig bra. Jag gjorde mitt jobb inatt (tisdag). Jag är motiverad, precis som mina lagkamrater är. Vi får se vilka vi kommer att få i lottningen".

Kommentarer

PSG

2013-04-11 - 01:08:50
Var är Bwin reklamen på tröjan?

grodhopparn

2013-04-11 - 09:12:36
Antagligen så har de inte köpt rättigheterna till CL : O

Skriv en kommentar