Daniel Carvajal: "Jag skulle vilja återvända till Real Madrid någon dag"

Los Blancos produkten flyttade till Bayer Leverkusen förra året, men vill återvända till Real Madrid någon gång i framtiden.

Bayer Leverkusens försvarare Daniel Carvajal har medgett att han skulle inte tveka på att återvända till Real Madrid om han fick chansen.

Den 21-årige spelaren är en av de spanska giganternas produkter, men trots att han fick spela ett antal matcher för B-laget, bestämde han sig för att flytta till Bundesliga förra sommaren efter att ha misslyckats att ta sig in i Jose Mourinhos trupp.

Carvajal har blivit nominerad som den bästa högerbacken i Bundesliga denna säsong tack vare hans imponerande prestationer denna säsong, och även om han säger att han njuter av den tyska fotbollen, är en flytt tillbaka till Santiago Bernabeu hans största dröm.

"Ja, jag skulle vilja återvända till Real Madrid någon dag. De har möjlighet att köpa tillbaks mig också" sade Carvajal till Marca.

"Jag försöker att jobba så bra som möjligt, för att utvecklas dag för dag, och om de någon dag bestämmer sig för att utnyttja möjligheten att hämta tillbaks mig skulle jag acceptera det direkt".

Kommentarer

ABC

2013-04-20 - 14:17:59
Har Real ngn klausul som innebär att man kan köpa tillbaka Carvajal?

Skriv en kommentar