Diego Lopez: "Jag förväntar mig en tuff match mot Galatasaray"

Trots 3-0 vinsten i den första kvartsfinalmatchen har Los Blancos skotträddaren varnat sina lagkamrater om hotet från de turkiska giganterna.

Diego Lopez har varnat sina lagkamrater från att underskatta Galatasaray när Real Madrid möter den turkiska klubben i Istanbul för att spela returmatchen i Champions Leagues kvartsfinal.

Målvakten medgav att hans lags första match, som resulterade i 3-0, var imponerande, men betonade att hans lag behöver åtminstone ett mål till för att garantera en plats i semifinalen.

"Självklart är 3-0 ett jättebra resultat för oss, men jag tror att nyckeln till nästa match är att göra ännu ett mål" sade Lopez till Bwin.

"Det är en svår plats att spela på mot ett bra lag. De visade inte sin bästa sida, de är bättre än de var i den första matchen".

"De är ett jättebra lag som kan slå till på kontringar. Vi måste fortsätta med vår lugna försvarstaktik. Jag förväntar mig en tuff match i en tuff miljö".

Skriv en kommentar