Higuain: "Det är inte rätt tidpunkt att prata om en kontraktsförnyelse"

Den argentinska målgöraren vägrade att prata om sin kontraktsförlängning med klubben, och antydde på att han kan lämna marängerna.

Gonzalo Higuain har antytt på att hans framtid i Real Madrid återstår osäker efter att ha hjälpt sitt lag vinna mot Levante igår kväll.

Den argentinska anfallaren kvitterade i den 36:e minuten - hans 12:e mål i denna säsongs La Liga - och gav marängerna ett ökat förtroende under resten av matchen.

När spelaren pratade med journalister efter matchen ville han inte prata om möjligheten att signera ett nytt kontrakt, utan istället ökade han spekulationer om att hans tid i Santiago Bernabeu kan ha nått sitt slut.

"Det är inte rätt tidpunkt att prata om min kontraktsförnyelse" sade Higuain när han svarade på en fråga om sin framtid, skriver Goal.

"Jag är tillgänglig för klubben, men jag kommer inte att säga något mer. Det är inte rätt tidpunkt".

Sedan pratade han om sitt mål, och sade: "Sanningen är att det var ett fint mål. Jag slog till så fort jag fick bollen".

"Jag var tvungen att spela bra och försökte använda bollen produktivt. Jag gjorde ett mål, gav Cristiano Ronaldo en assist och spelade i 90 minuter utan några problem".

"Vi måste dock försöka att inte börja med att hamna under med 1-0 på hemmaplan. Detta måste förbättras".

Skriv en kommentar