Iker Casillas: "Jag kommer att kämpa för min plats"

Den spanska skotträddaren har ännu en gång sagt att han kommer att göra sitt bästa för att ta tillbaka sin plats från Diego Lopez.

Iker Casillas har betonat att han kommer att göra sitt bästa för att vinna tillbaka sin plats i startelvan, efter att ha förlorat sin plats till Diego Lopez.

Den 31-årige målvakten skadade sin hand i marängernas 1-1 Copa del Rey match mot Valencia i januari, och sedan dess har han inte spelat för Los Blancos. Spanjoren fick ett klartecken av läkarpersonalen tidigare denna månad, men tränaren Jose Mourinho har än så länge föredragit Lopez.

"Jag ger inte upp. Det är bra för Diego Lopez också. Jag fortsätter att pressa och det håller honom på tårna. Han har haft några riktigt bra matcher och hjälpt laget" sade Casillas till journalister, rapporterar Goal.

"Jag är redo att spela. Jag är tillgänglig för tränaren och för att hjälpa laget. Den som bestämmer är inte jag dock, utan någon annan".

"Nu måste jag vänta på min chans och göra det bästa utav det när den kommer. Efter att inte ha spelat på tre månader har jag ett barns iver".

Kommentarer

Kasper

2013-04-26 - 14:41:13
Låt Casillas spela!! LÅT HAN RÄDDA VÅR SEMIFINAL!!!

Anonym

2013-04-26 - 16:10:12
Hoppas han får spela semifinalen. Vore fantastiskt om El Capitan räddade Real! Grande Iker! :D

FPF

2013-04-26 - 22:36:32
Det kan jag inte riktigt hålla med er om.... El rey Diego!!

Skriv en kommentar