Jose Mourinho: "Vi försvarade bättre än vi attackerade"

Den portugisiska tränaren säger att hans lag tog Galatasaray seriösare än den spanska pressen, och insisterade på att Ramos gula kort var inte planerat.

Jose Mourinho har hyllat Real Madrids försvar i 3-0 vinsten mot Galatasaray i gårdagens Champions League kvartsfinal på Santiago Bernabeu.

Cristiano Ronaldo, Karim Benzema och Gonzalo Higuain gjorde varsitt mål, och gav marängerna den kompletta kontrollen under matchen, men Mourinho föredrog att hylla lagets defensiva insatser.

"Jag tror att vi försvarade bättre än vi attackerade" sade Mourinho till Sky Sports efter matchen. "När det gäller att anfalla förlorade vi den sista bollen, den sista passningen".

"Vi hade lätta övergångar, tre mot tre, tre mot fyra, så vi kunde ha gjort fler mål. Men från en defensiv synvinkel tror jag att vi hade en mycket bra analys av situationen och laget spelade jättebra".

"Vi spelade seriöst. Den spanska pressen var inte så respektfulla mot Galatasaray, men vi visade respekt för dem. Vi vet att de är ett bra lag med goda anfallare som är farliga när de anfaller, och vi förberedde oss jättebra defensivt".

"Jag vet att om vi gör ett mål i Istanbul, måste de göra fem mål. Resultatet är jättebra, men i fotbollen har jag sett så många otroliga saker hända att inget kan överraska mig, och Istanbul är en jättesvår plats att spela på. De har spelare med mycket erfarenhet, stor karaktär och personlighet".

Sergio Ramos fick ett billigt gult kort för att ha sparkat iväg bollen i de sista minuterna. Detta innebär att spanjoren kommer att missa returmatchen, men Mourinho förnekade att det gula kortet var en del av hans planer.

"Det kommer inte att vara till hjälp eftersom jag förlorade Xabi Alonso och jag tänkte spela med Pepe i mittfältet i Istanbul, men när Sergio fick ett gult kort lämnade han mig med ett problem som jag måste lösa".

Den tidigare Chelsea tränaren avslöjade också att han pratade med Didier Drogba och Wesley Sneijder efter matchen.

"Jag var med honom (Drogba) i slutet av matchen, och med Wesley. De är som min familj. De var inte det under de 90 minuterna, men de är som min familj".

Skriv en kommentar