Nuri Sahin: "Jag vet hur viktigt det är för Real Madrid att vinna La Decima"

Mittfältaren som spelar för Borussia Dortmund på lån vet hur viktig Champions League är för Real Madrid som vill vinna sin tionde europeiska titel.

Borussia Dortmund stjärnan Nuri Sahin tror att Real Madrid kommer att visa sitt sanna jag i Champions Leagues semifinal.

De två lagen mötte varandra i tävlingens gruppsteg tidigare denna säsong, då BVB slog Los Blancos på hemmaplan och fick ett oavgjort resultat på Santiago Bernabeu.

Mittfältaren, som spelar för Signal Iduna Park klubben på lån, tror att Jose Mourinhos män kommer att göra sitt bästa eftersom de har en önskan att vinna sin tionde Champions League titel.

"Visst, vi kan slå dem igen" sade Sahin till Marca i onsdags. "Dortmund vann i gruppstegen och kan göra det igen, men Real är ett mycket bättre lag nu än det var då".

"Det kommer att vara en tuff match eftersom jag vet hur viktigt det är för dem att vinna La Decima. Klubbens spelare och fans vill nå den tionde, men vi vill också vinna Champions League".

"Båda lagen vill vinna. Ingen av våra spelare har någonsin vunnit Champions League och i Real Madrids trupp finns det bara tre eller fyra som har det, så båda lagen vill verkligen vinna. För Real Madrid betyder La Decima allt, men det gör den för oss också eftersom vi har varken vunnit Bundesliga eller DFB-Pokal".

Trots det faktum att turken fick erfara en tuff period i Santiago Bernabeu med Mourinho, insisterade playmakern på att han tjänade något på sin tid med de spanska giganterna och hyllade deras portugisiska tränaren.

"Det var en aning svårt och inte likt något annat jag erfarit. Det startade med en ganska lång skada och sedan fick jag inte tillbaka min form".

"Men jag vann La Liga med Real Madrid, jobbade med Mourinho som är en mycket speciell tränare och delade ett omklädningsrum med fantastiska spelare".

Kommentarer

Anonym

2013-04-18 - 22:19:08
att real sålde sahin var det största misstaget de gjort på väldigt länge. tänk att sälja en framtidsspelare i världsklass

PSG

2013-04-18 - 23:26:56
sahin ägs fortfarande av real madrid , men han lånades ut till liverpool sen BVB

Anonym

2013-04-20 - 02:38:24
trodde han lånades ut från liverpool

Skriv en kommentar