Raphaël Varane: "Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att nå framgång på så kort tid"

Los Blancos unga mittback är lycklig med sina egna framsteg, men tror att han kommer att stå inför en tuff kamp mot Burak Yilmaz under kvällens match.

Real Madrids försvarare Raphaël Varane har uttryckt sin glädje över sin utveckling denna säsong.

Fransmannen har endast missat en av åtta Champions League matcher denna säsong, och den förra Lens spelaren har betonat vikten av att fortsätta förbättras.

"Detta är ett mycket viktigt steg i min karriär, och det är en stor erfarenhet. Det är en bonus för mig att spela och låt oss hoppas att jag kan fortsätta utvecklas" sade Varane i en presskonferens, rapporterar Goal.

"Förra året jobbade jag dagligen och kunde aldrig föreställa mig att nå detta framsteg i A-laget på så kort tid, men jag kommer att fortsätta jobba hårt för att bli bättre".

Sedan pratade han om kvällens Champions League match, och sade: "Galatasaray är inte rädda för att möta oss. De kommer att attackera oss och kan skapa problem. Det betyder att vi måste anfallare mer än dem. Vi måste skapa större problem för dem".

"Vi vet att Yilmaz är en bra spelare, en fantastisk anfallare. Han är snabb och mycket fysisk. Vi måste uppmärksamma honom".

Kommentarer

CR7

2013-04-03 - 18:46:55
Hej! Jag skulle vilja om du kunde länka någon sida där man kan köpa match biljetter mellan psg och real madrid som spelas i göteborg.

Sheeeeeeeeeeiiiiiiiiit

2013-04-03 - 18:55:06
till dig över mig http://www.ticnet.se/artist/supermatchen-2013---real-madrid-cf-vs-paris-saint-germain-biljetter/920730

Skriv en kommentar