Ronaldo: "Real Madrid och Barcelona kommer att ta sig till CL finalen"

Den 36-årige ikonen tror att favoritlaget Real Madrid och deras rivaler Barcelona kommer att gå vidare från den europeiska tävlingens semifinal.

Den tidigare brasilianska spelaren, Ronaldo, är säker på att både Real Madrid och Barcelona kommer att ta sig till Champions League finalen på Wembley.

Santiago Bernabeu klubben kommer att möta Borussia Dortmund i semifinalen, medan Blaugrana har parats ihop med Bayern München.

"Madrid kommer att ta sig till Champions League finalen, och samma sak gäller Barca. Jag tror dock att de kommer att ha det svårt i München" sade Ronaldo till AS.

"Jag kommer att åka till London för att se finalen, och jag hoppas att Madrid vinner eftersom jag är ett Madrid fan".

Legenden pratade också om Cristiano Ronaldo och Lionel Messi, och sade att den argentinska spelaren är förmodligen bättre än portugisen.

"De är de bästa spelarna jag har sett. Messi må vara något mer komplett, men båda två är jättebra".

Kommentarer

Anonym

2013-04-23 - 23:09:33
Va snackar han om?

Ronaldo är mer komplett än Messi, men Messi är snäppet bättre då ha när bäst på det ham gör

Messi är inte mer komplett

Anonym

2013-04-24 - 00:13:06
Barcelona kommer ta sig till CL finalen... Jo 4-0 mot Bayern i första verkar ju visa på de!

Skriv en kommentar