Sami Khedira: "Mourinho är den bästa tränaren jag har haft"

Tysken har hyllat sin nuvarande tränare som den bästa taktikern han har någonsin jobbat med.

Real Madrids mittfältare Sami Khedira har beskrivit Jose Mourinho som den bästa tränaren han har någonsin spelat för.

Den tyska spelaren, som njuter av sin tredje säsong i den spanska huvudstaden sedan han signerade från Stuttgart, hyllade den förra Inter tränaren för hans förmåga att få ut det bästa av sina spelare.

"Enligt min åsikt är han den bästa tränaren jag har haft och jag kan inte tänka på någon annan som är bättre än honom, eftersom han hjälper alla sina spelare att utvecklas" sade Khedira till Real Madrids officiella hemsida.

"Han vill alltid det bästa, han hittar varje spelares starka punkt och det är vad som har hänt mig. Jag brukade vara mycket impulsiv och han fick ett slut på denna sida av mitt spel. Nu spelar jag på ett mer lugnt, intelligent sätt".

Skriv en kommentar