Varane: "Jag måste tacka Mourinho för förtroenden han har gett mig"

Den unga fransmannen har tagit sin tid att tacka den portugisiska tränaren som har trott på försvararen och hjälpt honom att förbättras.

Real Madrids försvarare Raphaël Varane har tackat sin tränare Jose Mourinho för att ha visat honom förtroende och låtit honom spela för A-laget denna säsong.

Vid bara 19-års åldern tog sig den förra Lens spelaren till Mourinhos A-lag, och sedan dess har han imponerat på hela fotbollsvärlden.

"Jag måste tacka honom - min tränare - för förtroenden han har gett mig och för hans hjälp med att förbättra mig som en spelare" sade Varane till AS.

"Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är. Sedan dess har jag lärt mig mycket från mina lagkamrater".
Fransmannen pratade också om onsdagens kommande Champions League semifinal på Signal Iduna Park, och varnade sina lagkamrater att inte underskatta Jurgen Klopps män.

"Dortmund är ett lag som kan börja med att försvara och snabbt byta till att anfalla - de älskar att anfalla sådär. Det är deras spelstil. De är ett fantastiskt lag och de har inte tagit sig till semifinalen av bara tur".

Skriv en kommentar