Xavi: "Casillas är en äkta Madridista, han kommer inte att komma till Barcelona"

Casillas påstås vara olycklig med sitt liv i sin nuvarande klubb, men trots detta tror hans spanska lagkamrat att en flytt till Blaugrana är osannolik.

Xavi säger att Iker Casillas kommer inte att lämna Real Madrid för Barcelona i sommar för att ersätta Victor Valdes som klubbens förstahandsmålvakt.

Valdes sade att han inte vill förlänga sitt nuvarande kontrakt till 2014, och kan därför vara på väg ut från den katalanska klubben. Å andra sidan har Casillas förlorat sin startplats i Los Blancos, och även han har kopplats med en väg ut från marängerna.

Xavi tror dock inte att den 30-årige skotträddaren kommer att lämna Santiago Bernabeu för deras rivaler.

"Jag tycker synd om Iker som har hamnat på bänken, och jag tycker att det är orättvist. Jag tror dock inte att han kommer att komma till Barcelona" sade Xavi till El Mundo Deportivo.

"Han är en äkta Madridista. Vi kan inte se bortom det. Jag skulle välkomna honom med öppna armar, men för att vara ärlig kan jag inte se det hända".

Skriv en kommentar