Angel di Maria: "Jag vill stanna i Real Madrid"

Argentinaren insisterar på att han vill stanna i Real Madrid, trots risken att förlora sin plats om Gareth Bale signeras av klubben.

Angel di Maria insisterar på att han är lycklig i Real Madrid och att han kommer att kämpa för en plats i Carlo Ancelottis startelva.

Förra veckan rapporterades det att Arsenal är intresserade av den argentinska yttern, och man tror att Galatasaray har också uppmärksammat spelaren.

Den tidigare Benfica spelaren, som blev utsedd till 'man of the match' i 1-0 vinsten mot Granada i måndags, kan förlora sin plats om Gareth Bale signeras av Los Blancos. 24-åringen säger dock att han inte har någon avsikt att lämna den spanska huvudstadsklubben.

"Jag förstår att klubben strävar efter att förstärka sig och det är bra att de gör det" sade di Maria till den spanska tidningen AS.

"Men jag signerade (ett kontrakt) till 2018 för bara ett år sedan och min önskan är att stanna i Santiago Bernabeu".

Kommentarer

Monsterhajjen

2013-08-28 - 19:35:21
Di Maria > Bale

Anonym

2013-08-28 - 20:54:47
alltså, di maria är min favorit. han är så sjukt grym när han når sin toppnivå. och han verkar vara i form nu

Raul

2013-08-29 - 10:18:01
Kom igen .... Di maria > bale... Jag gillar di maria åsså men hans och özils problem e ju att dom e alldeles för dåliga på att göra mål. Vet att dom gör mycket målpass men tycker även där dom slarvar och borde göra fler med tanke på hur matcherna brukar se ut.... Nej den jg tycker borde petas e fan benzema tycker han e riktigt dålig faktiskt tror han skulle få svårt att prestera i ett lag där man inte får lika mycket gratis som i real, upp me ronaldo i nån slags fri roll på topp. Och va gäller bale håller jag han topp 3 i världen offensivt bara han ronaldo och messi som fixar så mycket "egna" mål i dom stora ligorna

tönt

2013-08-29 - 11:09:17
benzema ska int petas, inte heller Özil!
di maria ha inte blir bättre sen första året i real!!

försök att göra mål sj i den liga "raul" skulle gärna vilja se dig försöka för de är ju inte lätt i ngt lag eller mot ngt lag!! daaaah

tkr int att bale ska komma, fokusera på att använda laget de har hade varit bättre

...

2013-08-29 - 13:49:07
Har jag sagt att det är lätt? Menar bara att på den nivån dom spelar är dom dåliga på att göra mål... A klart som fan dom behöver bale om de ska bli nå cl man behöver mer än 1 målskytt se bara på munchen inte spec bättre spelare än real eller barca men betydligt vassare för dom har 3-4 vassa målskyttar minst och du benzema e verkligen för dålig för real. Och skriv inte svårigheterna med att göra mål till mig, har haft betalt för att spela fotboll och de som forward så jag vet nog hur svårt det är.

Madrista

2013-08-29 - 13:53:21
Han har ju iofs rätt , samma problem som för psg förra året .zlatan mål på säg 70% av dom farliga chanserna medans menez lavezzi inte ens 30 precis som i real me ronaldo som enda riktigt vassa målskytt .bättre lag kan ju lätt ta bort en spelare och då blev de svårt förra året för båda lagen

Anonym

2013-08-29 - 14:27:41
bale kommer ju till real så.. om JAG hade bestämt så hade jag bänkat benzema och satt Bale som anfallare. 100% att han spelar bättre än benzema där.

Mr.Fred

2013-08-29 - 14:39:12
Jag hade hellre flyttat upp Ronaldo

Anonym

2013-08-29 - 15:00:21
Både özil och benzema är lika dålig o di maria är mycket bättre benzema

Anonym

2013-08-29 - 15:00:55
En benzema

Anonym

2013-08-29 - 15:01:08
Än benzema

Skönt

2013-08-29 - 15:21:04
Skönt me folk som delar uppfattning undrar om jag ska passa på att såga arbeloa med, ut me den kassa fan åsså sen är vi hemma

Anonym

2013-08-29 - 15:25:44
Benzema är inte dålig, ronaldo ha ju int gjort mål än ska ni inte dissa han då? Vf just dissa några just nu när säsongen börjat?

Vänta tills de ha spelat fler matcher å börja klaga då.

KAka

2013-08-29 - 18:21:06
Benzema är katastrofalt dålig, jag menar på fullaste allvar att en kille jag känner som spelar div 3 skulle göra det bättre än han. Allvarligt? han springer offside hela tiden och behöver minst, MINST 126 chanser för att göra mål.

Såååååå fucking dålig, Sälj honom och ta in Suarez istället för Bale

....

2013-08-29 - 21:40:43
Ser ju till förra säsongen å den innan anonyma nöt

Anonym

2013-08-29 - 22:34:58
håller med kaka, killen är inte säker som anfallare någonstans. morata är bättre

Monsterhajjen

2013-08-29 - 22:57:42
I den här tråden kom vi alltså fram till att Benzema är kass och måste ersättas : ) haha

Monsterhajjen

2013-08-29 - 22:59:11
Sälj Benzema till Arsenal och plocka Suarez!

Skriv en kommentar