Cristiano Ronaldo: "Jag sköter snacket ute på planen"

Den portugisiska anfallaren, som gjorde två mål i Real Madrids 3-1 vinst mot Chelsea, säger att han vägrar låta Jose Mourinho påverka hans spel på planen.

Real Madrid anfallaren Cristiano Ronaldo har betonat att saker som händer utanför planen påverkar honom inte eftersom han föredrar att låta fotbollen sköta snacket för honom.

Chelseas tränare Jose Mourinho sade att den portugisiska stjärnan är inte den "riktiga Ronaldo", vilket ledde till en kontrovers inför onsdagens International Champions Cup final mellan Los Blancos och Chelsea.

Ronaldo sade i måndags att Mourinhos kommenterar förtjänar inte att bli besvarade och förblev lugn under dagens final då han hjälpte Madrid att vinna med 3-1 med sina två mål.

"Jag sköter snacket ute på planen. Saker som händer utanför den påverkar mig inte" sade Ronaldo till journalister, rapporterar Goal.

"Jag vill bara hjälpa Real Madrid nå sina mål och sådant som inte har något med detta att göra stör mig inte".

Skriv en kommentar