Florentino Perez: "100 miljoner är för mycket för Gareth Bale"

Los Blancos chefen tvivlar på att klubben kommer att signera Gareth Bale i sommar med tanke på att hans prislapp är för hög.

Real Madrids president Florentino Perez har lugnat ner rapporter om att Tottenhams Gareth Bale är nära en flytt till den spanska huvudstadsklubben, och sade att 100 miljoner pund för walesaren är mycket pengar.

Spurs ordförande Daniel Levy var i samtal med Madrid chefen i Florida denna vecka, och London klubben vägrade att gå ner i priset.

Perez har dock förnekat rykten som påstår att marängerna har kommit överens med engelsmännen, och i en intervju med ESPN sade han: "Vi har pratat med många människor och vi får se vad som händer i våra förhandlingar - med spelaren (Bale) och några andra".

"Oftast pratar vi inte om andra spelare för att visa respekt för spelaren, klubben och presidenten (Levy) som är min vän och som jag har byggt en bra vänskapsrelation med efter Luka Modric signeringen".

"Om jag inte pratar om namn kommer jag inte heller att prata om pengar... Om du säger 100 miljoner så säger jag att det är mycket pengar - för vad som helst! Jag kan inte prata och jag borde inte prata för att visa klubben respekt, jag kan inte säga något mer...".

Kommentarer

Anonym

2013-08-09 - 23:39:17
Please shop gareth bale so real madrid can won over barcelona Every time and win champions leauge

Anonym

2013-08-10 - 11:30:34
Helt rätt. Jag tycker 50 mille plus någon spelare.

Anonym

2013-08-10 - 14:19:58
Äntligen ska han förstå! Välkomar gärna bale men tror det kan rubba stämningen i klubben! Folk på mittfältet kmr bänkas, som hade platsat i vilken 11a som helst

ULRAS SUR STHLM

2013-08-13 - 11:44:03
NÄ?

Skriv en kommentar