Cristiano Ronaldo: "Det var speciellt att slå ett Champions League rekord"

Anfallaren kände sig glad över att ha gjort ett nytt rekord, men varnade att han inte spelar sin bästa fotboll än.

Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo avslöjade att det var speciellt för honom att sätta ett nytt rekord i Champions League.

Den portugisiska kaptenen gjorde sitt nionde mål i den europeiska tävlingens gruppspel under gårdagens match mot Köpenhamn - en match där han även missade en straff.

"Målet är slutfört. Laget spelade jättebra på en plan som var riktigt dålig. Jag slog ett rekord i Champions League och jag är jätteglad" sade Ronaldo till Real Madrids officiella hemsida.

"Laget spelar bra, säkert och attraktiv fotboll. Steg för steg kommer jag tillbaka. Jag spelar på en bra nivå, men inte min bästa. Jag mår bra och jag ser fram emot att hjälpa laget".

"Alla mål är viktiga för laget och det var speciellt att slå ett rekord idag, men jag tänker inte på rekord. Mitt mål är att vinna".

Skriv en kommentar