Cristiano Ronaldo: "Jag är jätteglad över att jobba med Zidane"

Portugisen är glad över att jobba med den franska legenden, och passade även på att hylla tränaren Carlo Ancelotti.

Cristiano Ronaldo hyllade Zinedine Zidanes positiva inflytande i Real Madrid, och känner att fransmannens närvaro hjälper klubbens ungdomar.

Zidane återvände till Santiago Bernabeu under sommaren för att vara en av Carlo Ancelottis assistenter, och Ronaldo är glad över att få jobba med den tidigare mittfältaren.

"Zizou delar med sig av sin erfarenhet som en spelare, speciellt för de unga spelarna, vilket är fantastiskt" sade Ronaldo till Talk Sport.

"Jag är jätteglad över att jobba med honom eftersom han var en fantastisk spelare och han har mycket erfarenhet, så för mig är det perfekt. Jag gillar att vara omringad av de bästa".

Sedan diskuterade han sin relation med Ancelotti och betonade att han har lärt sig mycket av italienaren sedan hans ankomst i Madrid.

"Han är en fantastisk man och en fantastisk person. Han var tidigare en fotbollsspelare så han har erfarenhet av hur man bör hantera spelarna".

"Jag är jätteglad över att jobba med honom. Han och hans personal har lärt mig många saker, så jag är jätteglad".

Kommentarer

madridiiista

2013-12-19 - 22:35:16
Underbart all denna possetiva attityd från Ronaldos sida den senaste tiden. Tror faktiskt att han kommer avsluta sin karriär i Real. Hoppas på det iaf. Hala Madriid!

Kasper

2013-12-19 - 22:59:56
Håller med! ^

Skriv en kommentar