Cristiano Ronaldo: "Min favoritspelare? Mig själv!":

Los Blancos stjärnan visade sitt sinne för humor efter att ha tagit emot Global Soccers pris som fansens favoritspelare år 2013.

Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo har skämtat om att han är sin egen favoritspelare.

Den portugisiska stjärnan befann sig i Dubai i helgen för att acceptera Global Soccers utmärkelse som "The Fans Favourite Player in 2013".

Ronaldo fick en fråga av en journalist som undrade vem hans favoritspelare var, och 28-åringen svarade med ett leende: "Jag!".

Den tidigare Manchester United spelaren gjorde totalt 69 mål i alla tävlingar för Madrid år 2013, och han ledde även Portugal till VM med ett fantastiskt hattrick i kvalmatchen mot Sverige.

Yttern känner dock att han kan fortfarande nå större mål nästa säsong, och förklarade att han alltid vill kräva mer och mer av sig själv.

"Man måste vara stolt över och fokusera på allt man gör. Ibland gillar jag att leva i press" medgav Ronaldo, rapporterar Goal.

"Det kommer inte alltid att vara lätt att uppnå mina mål, jag vet att det kommer att vara svårt, men jag kommer att försöka. Om man inte försöker når man aldrig sina mål".

Kommentarer

Los Blanos

2013-12-30 - 12:10:14
KINGEN ÄR BÄST!!!!!

Skriv en kommentar