Franck Ribery: "Jag bryr mig inte om Ronaldo går på Ballon d'Or galan"

Fransmannen föredrar att tänka på sig själv istället för att diskutera om Cristiano Ronaldo kommer att närvara i Ballon d'Or galan eller inte.

Bayern Münchens ytter Franck Ribery har insisterat på att han inte bryr sig om Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo kommer att gå på Ballon d'Or galan i Zürich.

Man tvivlar på att den portugisiska stjärnan inte kommer att vara närvarande på grund av en konflikt med Fifas president Sepp Blatter, men Ribery klargjorde att denna fråga inte intresserar honom.

"Jag har inte varit i kontakt med Ronaldo och jag har inte pratat om honom med mina kolleger heller. Varför skulle jag? Jag bryr mig inte om han går på galan" sade Ribery till Sport Bild.

"Jag känner mig hedrad över att vara bland de tre finalisterna och det är därför logiskt för mig att åka till Zürich".

Skriv en kommentar