Ifall ni missade det

Mycket har hänt inom klubben under de senaste dagarna, men inte allt står på bloggen. Detta på grund av att det är så mycket som händer att jag inte hinner ta upp allt. Jag har dock samlat ihop det mesta av sådant som ni förmodligen har missat till ett inlägg, och förhoppningsvis kommer jag att fortsätta med det i framtiden.

Träning | 3-5 december

I tisdags började denna veckas träning och den större delen av truppen deltog i träningspassen. Khedira och Coentrão fortsatte att försöka övervinna sina respektive problem, medan Varane stannade i gymmet. Cristiano Ronaldo däremot fick två dagars ledighet eftersom han var avstängd från matchen mot Xàtiva. Onsdagen repeterade tisdagen, medan på torsdagen återvände Ronaldo till träningen för att ta del av den. Fredagens pass, den sista innan Copa del Rey matchen, var öppen för median och efteråt träffade Ancelotti pressen.

Skaderapport: Khedira befinner sig just nu i Münich där han kommer att påbörja nästa steg av hans återhämtning. Han kommer att återvända till Madrid och besöka sina lagkamrater i början av januari.

Ancelotti bjöd personalen på middag
Real Madrid tränaren ville fira jul i förväg och bjöd därför 50 av klubbens personal på middag.

Ronaldos museum öppnar den 15 december
Ni har förmodligen redan hört att Cristiano Ronaldo har gjort ett eget museum dedikerat till sig själv. Detta museum kommer att ligga i Funchal, Madeira, Portugal och kommer att illustrera hans framgångsrika karriär. Museet kommer att öppna den 15 december, och Ronaldo har bekräftat att han kommer att befinna sig på plats när denna stor dag kommer.

De nominerade till UEFA Team of the Year
Detta är något som jag inte har skrivit om på bloggen, men som ni förmodligen har hört om. Fyra Real Madrid spelare (och Mesut Özil) har nominerats till UEFAs TOTY 2013, och alla medlemmar på UEFA.com kan rösta.

UEFA kommer att avse 100 000 euro till den spelare som har röstats fram av ”UEFA.com users Team of the Year” för att överlämna det till International Committee of the Red Cross (ICRC). Ronaldo fick äran att göra det förra året då han röstades fram för sjunde gången, och nu har han nominerats för tionde gången.

De nominerade bland Real Madrid spelarna är: Gareth Bale , Isco, Sergio Ramos och Cristiano Ronaldo.

Pristagare/nomineringar
Ronaldo tog hem två priser: ”LFP’s Most Valuable Player”  och ”Marcas bästa spelare”. Illarrarmendi, Casillas och Ramos tilldelades också priser av LFP. När det gäller nomineringar så har Gareth Bale nominerats till BBC Wales Sports Personality 2013, Isco nominerades till LFPs "Bästa attackerande mittfältare" och Jesé till "Genombrottsspelare" samt "Bästa anfallare"

Iker Casillas || Fair Play vinnare - ”Som ombud för Casillas skulle jag vilja tacka er för detta pris, och som president för Real Madrid vill jag säga att han förtjänar många priser. Men denna, som visar hans sportsmannaanda är odiskutabel” - Florentino Perez.
Asier Illarrarmendi || Breakthrough Player - ”jag vill tacka alla mina lagkamrater från Real Sociedad eftersom utan dem skulle jag inte ha vunnit detta pris. Jag vill även tacka min nuvarande klubb, min familj och min flickvän”.

Sergio Ramos || Best Defender - ”Jag skulle vilja tacka alla mina lagkamrater för detta pris. Utan lagarbetet skulle inte denna utmärkelse vara möjlig. Jag skulle också vilja tacka alla Madrid fans”.
Asier Illarrarmendi || Best Midfielder - ”Dessa priser berömmer lagarbetet i en klubb. Jag  tycker att vi gjorde ett bra jobb och jag skulle vilja ägna detta pris till alla mina lagkamrater från förra säsongen. Man jobbar hårt varje dag för att utvecklas och det är vad jag gör. Jag har bytt lag  och just nu tränar jag hårt för att få fler chanser. Jag är jättenöjd med dessa priser, men jag kan inte sluta här, utan jag måste fortsätta jobba dag efter dag".

Cristiano Ronaldo || Most Valuable Player - ”Det var ett jättebra år och det var ingen överraskning eftersom mina lagkamrater och jag har spelat på en hög nivå sedan min ankomst. Det är en ära och ett privilegium att få detta stora pris som den värdefullaste spelaren eftersom det motiverar mig att fortsätta jobba hårt.  Jag känner mig jätteviktig i Real Madrid och jag hoppas att det fortsätter så. Jag är stolt över att spela i La Liga”.

Marcelo nominerad till Samde de Oro
Utöver ”Uefa Team of the Year” och ”LFP” har Real Madrid en kandidat i Samba Oro som delar ut priser till de bästa brasilianska spelarna i Europa. Vänsterbacken har blivit inkluderad bland de 30 nominerade varje år sedan utmärkelsen skapades.

Real Madrid har den bästa anfallartrion i Europas topp fem ligor
Santiago Bernabeu klubben visar att de har otroliga målgörare. Laget har gjort 62 mål på 20 officiella matcher denna säsong och genomsnittet ligger på imponerande 3,1 mål per match. Tack vare dessa siffror toppar Real Madrid alla andra lag i Europas fem bästa ligor, det vill säga La Liga, Bundesliga, Serie A, Premier League samt Ligue 1. Detta bekräftar International Federation for Football History & Statistics.

Klubben får böter

The National Competition Committee (CNC) har gett Real Madrid böter på 3,8 miljoner euro för att ha signerat ett illegalt avtal med Mediapro. Klubben, tillsammans med tre andra, anklagas för att ha signerat ett kontrakt för en period längre än maxlängden på tre år. Enligt Inside Spanish Football ville dessa klubbar försöka sakta ner eller till och med stoppa den jämlika fördelningen av tv-rättigheterna, som har hjälpt dem att ha råd med spelare som Gareth Bale och Neymar.

Cristiano Ronaldo är omslagskillen för So Foot
Hädanefter kan ni hitta portugisen på omslagsbilden av tidningen So Foot, en fransk sporttidning. I denna upplaga kan alla fransktalande läsa en artikel om stjärnans framgångsrika karriär, utveckling, historia och, framför allt, hans ödmjuka sida.

Baby Boom
Xabi Alonso och hans fru Nagore Aranburu har välkomnat sitt tredje barn Emma till världen, medan Sergio Ramos och flickvännen Pilar Rubio väntar sitt första barn tillsammans.

RMTV kommer att sändas gratis runtom i Spanien

Enligt rapporter kommer Real Madrid TV att sändas gratis runt om i Spanien från och med januari år 2014. Klubben sägs ha köpt 25% av aktierna i NET TV och kanalen kommer att ersätta Intereconomía TVs frekvenslucka, vilket innebär att Los Blancos blir den första klubben i Spanien som har en egen kanal i spansk tv. Mer om detta kan du läsa här, och här kan du läsa den spanska artikeln.

Kommentarer

Anonym

2013-12-09 - 01:43:49
Tack så mycket för summeringen! uppskattas rejält, skulle även vilja tacka dig/er för ett grymt arbete med bloggen. Är inne minst 5 gånger per dag. Tack för att ni gör ett grymt jobb :)
Svar: Dina ord uppskattas otroligt mycket, tack själv för att du besöker bloggen!
Real Madriid CF Admin

Hamasss

2013-12-09 - 06:57:17
Grymt arbete, kanon!

Dalle

2013-12-09 - 15:57:55
Verkligen grymt att du gör detta! Sparat bloggen på min skärm som bokmärke, klickar in flera gånger under dagarna, tack tack tack!
Hala Madrid!

MADRID!

2013-12-09 - 17:43:51
Så jävla najs blogg så det inte är sant tack för att du lägger upp såna här inlägg!

Anonymous

2013-12-09 - 21:25:35
Tungt inlägg! Tummen upp!

Skriv en kommentar