Iker Casillas: "Jag vill stanna i Real Madrid och vinna La Decima"

Madrids lagkapten förblir trogen till klubben och vill leda sitt lag till den tionde Champions League titeln.

Iker Casillas har klargjort att han inte har någon avsikt att lämna Real Madrid eftersom han vill hjälpa Santiago Bernabeu klubben vinna La Decima.

Den erfarna målvakten kopplas med en flytt från Los Blancos efter att ha förlorat sin startplats till Diego Lopez i början av år 2013, men Casillas har betonat att han vill stanna i den spanska huvudstadsklubben.

"Mitt beslut just nu är att stanna i Real Madrid. Jag vill vinna La Decima, fler cuptitlar och fler ligatitlar" sade Casillas till Antena 3.

"Det finns mycket spekulationer om mig. Det skapas rykten varje dag och dessa rapporter kan uppstå. Jag är dock en Real Madrid spelare. Jag har alltid varit här och jag kommer att stanna här".

"Att ha en så lång karriär och spela för detta lag ger dig chansen att vinna troféer varje år, men att stanna i Madrid under en så lång tid är inte lätt. Man måste spela bättre varje år och det är ett krav att fortsätta utvecklas".

"Real Madrid är mitt här och nu. Jag är glad över att spela för Madrid, men vi får se vad som händer inom fem eller sex år".

Kommentarer

Lisa

2013-12-20 - 17:40:35
Riktigt härligt! :D

sanna

2013-12-20 - 20:05:14
Braaa legenden!!

Anonym

2013-12-21 - 04:57:05
San Iker Casillas kungen!

C

2013-12-21 - 17:19:50
Första platsen är din!

Skriv en kommentar