Raphaël Varane: "Jag fattade rätt beslut när jag valde Real Madrid"

Mittbacken har blivit en av Europas bästa unga försvarare sedan sin flytt år 2011, och han hoppas att han kommer att vara en nyckelspelare för Carlo Ancelottis lag.

Raphaël Varane säger att han är glad över sitt beslut att flytta till Real Madrid för två år sedan, och tror att han kommer att fortsätta utvecklas under de kommande månaderna och åren.

Fransmannen lämnade Lens som en 18-årig försvarare år 2011, och förra säsongen, när Jose Mourinho tränade Los Blancos, bröt han sig in i startelvan.

"Jag kände mig redo och jag ville verkligen gå till Real Madrid. Vissa är redo, andra inte. Jag tänkte på det noga och jag fattade det rätta beslutet" sade Varane till journalister, rapporterar Goal.

"Det tog mig ett år att anpassa mig till den nya miljön. Förra säsongen gick jättebra. Allt fungerar bra. Det är en fråga om mognad; att vara redo oavsett ålder. Det finns vissa saker som man får av erfarenhet, men ålder är inte viktigt för mig".

"Jag är självsäker eftersom jag spelar för en viktig klubb. Jag inkallas regelbundet till det franska landslaget och jag är bara 20. Jag är mycket självsäker".

"När man är 20 vill man bara spela. Uppenbarligen är det inte lätt, men det är normalt. Jag får inte vila, utan jag vill fortsätta gå framåt och utvecklas som en spelare".

Skriv en kommentar