Raphaël Varane: "Jag signerade inte för tidigt för Real Madrid"

Försvararen säger att det tog honom ett år att anpassa sig till den spanska klubben, men betonar att han nu har en plats i laget.

Raphaël Varane insisterar på att han inte flyttade till Real Madrid alltför tidigt.

Den 20-årige försvararen lämnade Lens för Los Blancos när han var 18 år, och misslyckades göra ett intryck under sin första säsong på Santiago Bernabeu.

Fransmannen känner dock att han nu är helt integrerad i klubben med tanke på att han bröt sig in i laget säsongen 2012/2013, när Jose Mourinho tränade marängerna.

"Nej, jag signerade inte för tidigt" sade Varane till AS. "Jag var redo för Real Madrid".

"Det tog mig ett år att anpassa mig, få en betydelse och vänja mig vid klubben. Förra säsongen gick allting så bra. Så från och med nu borde det gå ännu bättre".

Skriv en kommentar