Alvaro Morata: "Jag förväntade mig inte att vara given i startelvan"

Morata kommenterade Sergio Ramos röda kort, samt betonade att han inte förväntade sig att starta gårdagens match.

Alvaro Morata fick en startplats i gårdagens La Liga match mot Rayo Vallecano, och han drog nytta av sin speltid genom att göra mål för Los Blancos.

När han analyserade matchen sade han att man inte kan strida mot domarens beslut och att Sergio Ramos får leva med sin avstängning.

"Det finns tillfällen då sådana saker händer, sådant är livet och jag är glad eftersom laget vann. Det hände Callejon nyligen" sa Morata till Real Madrids officiella hemsida. "Matchen inrättades väl med två mål under de första minuterna. Sådana saker händer och vi måste acceptera dem".

"Vi vet vilka kriterier som domarna följer och att det är upp till dem. Det är alltid svårt att spela med en man mindre. Rayo är ett jättebra lag, men saknade lite punsch".

Sedan kommenterade han sin position i laget, och sade: "Jag är jättestolt över att vara  en del av denna trupp och spela matcher som denna. Jag lär mig och jag har inte bråttom. Jag måste ta det steg för steg".

"Jag förväntade mig inte att vara given i startelvan, så när tränaren sade det till mig blev jag extremt lycklig. Att starta en match i Bernabeu och göra mitt första mål här är otroligt".

Skriv en kommentar