Cristiano Ronaldo: "Kritik är en del av fotbollen"

Den portugisiska målgöraren medgav att han inte bryr sig när folk ifrågasätter hans form på planen, och avslöjade att han skulle vilja fortsätta vara involverad i fotboll när han pensionerar sig.

Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo har insisterat på att han inte påverkas av kritik på hans prestationer på planen, och betonade att det helt enkelt är en del av fotbollen.

De spanska mästarna har haft blandade resultat denna säsong, och det ser ut som att de har förlorat kampen om ligatiteln till rivalerna Barcelona.

"Real Madrid är världens största klubb, och folk förväntar sig alltid att vi ska vara perfekta. Jag tror att det alltid finns plats för utveckling" sa Ronaldo till GQ.

"Kritik är en del av vårt jobb; vi måste leva med det. Det som sårar mig mest är kritik på saker som jag gör utanför planen. Det stör mig inte när det handlar om min spelform eftersom, jag repeterar, jag är den första som inser när det går dåligt".

Ronaldo förnekade också att han har format någon slags kotteri med sina portugistalande lagkamrater, och sade: "Jag har många vänner i omklädningsrummet, inte bara mina landsmän".

Real Madrid möter Manchester United den 5 mars för att spela returmötet i Champions League, och den 28-årige stjärnan har ännu en gång pratat om sin beundran för Sir Alex Ferguson.

"Jag har inget annat än tacksamhet gentemot Ferguson. Han är fantastisk - som en tränare och person".

Till slut pratade han om sina förhoppningar för det portugisiska landslagets framtid, och avslöjade sin önskan att stanna i denna sport när hans spelardagar når sitt slut.

"Det är mycket svårare att vinna med landslaget än med klubben, men vi är fortfarande ett ungt lag. Vi nådde EM finalen år 2004, semifinalen i VM 2006 och i förra årets EM".

"Fotboll är mitt liv. Jag hade älskat att stanna i denna värld, till och med efter att jag slutar spela. Men just nu kommer jag att koncentrera mig på åren jag har kvar som en spelare. Tiden får utvisa vad som kommer att hända härnäst".

Kommentarer

sanna

2013-02-23 - 16:38:55
ÄLSKLIIIIIIIING.<3

Skriv en kommentar